Friday, March 12, 2010

Kahwin Mutaah

Kerajaan Iran telah memutuskan untuk menggunakan rumah atau sementara perkahwinan, dikenali sebagai perkahwinan sementara selama satu hari, di jalanan dan persekitaran, dengan alasan menghilangkan masalah pemerkosaan dan represi seksual yang dideritai oleh pemuda Iran.

Sumber yang dikutip media pada hari Jumaat, pada pasukan keselamatan dalaman yang mengatakan: Ini akan memperluaskan ruang lingkup apa yang dikenali di Iran pusat atau kesucian rumah-rumah untuk mengurangkan perkosaan dan memecahkan dilema hubungan seksual yang tidak sah.!

Laporan rasmi daripada Kerajaan yakin bahawa sementara mempromosikan perkahwinan, atau apa yang dipanggil perkahwinan sementara, untuk menyelesaikan krisis ini, dan siap untuk mencipta pusat-pusat khas di daerah ini!!

Kerajaan membenarkan banyak pejabat dan halaman Web dalam bidang kegiatan dalam perempuan dan laki-laki kenalan mencari suami atau isteri, dan perkahwinan sementara.

Sebuah kenyataan yang diterbitkan di laman rasmi mengumumkan bahawa pusat-pusat keagamaan di bandar Qom dan Mashad dan Teheran untuk menjaga anak-anak untuk sementara lelaki yang berminat tentang perkahwinan, dan harga per malam antara 50-100 dolar, setengah laman web Akhbar Arab Times diterbitkan hari ini, kerajaan mengatakan: ini bertujuan untuk mengurangkan insiden penindasan seksual di kalangan pemuda dan mengurangkan kes perkosaan, dan bahawa ada yang ingin melakukan kerja seksual boleh pergi ke rumah-rumah kesucian!.

Laporan mengatakan bahawa rumah-rumah atau pusat-pusat semacam itu sudah ada pada era bekas raja Iran iaitu mantan Shah Iran, tetapi selepas revolusi telah dihapuskan kerana mereka adalah pusat-pusat rasuah, tapi Ali Akbar Hashemi Rafsanjani yang pertama kali mengemukakan gagasan tentang kesucian pusat rumah atau perkahwinan sementara pada 1991.

Laporan mengatakan bahawa rumah ini menjadi tempat berkembang biak bagi tingkah laku dan keinginan para pegawai.

Namun penentang projek ini bertanya: Adakah Rafsanjani akan menghantar salah seorang anak perempuannya ke rumah kesucian untuk bersenang-senang dengan latihan dengan puluhan anak-anak muda per hari, atau menyarankan agar orang-orang ini hanya menghantar anak-anak perempuan mereka ke rumah untuk berlatih kesucian yang berhubungan seks dengan mereka untuk memuaskan keinginan mereka.

No comments: